Benchmark Communicatie | Berenschot

Benchmark

Benchmark communicatie

Bent u op zoek naar manieren om de toegevoegde waarde van de communicatieafdeling binnen uw organisatie te vergroten? Wilt u weten hoe die afdeling scoort ten opzichte van vergelijkbare afdelingen bij andere organisaties? En bent u benieuwd aan welke ‘knoppen’ u kunt draaien om verbeteringen door te voeren? Neem dan deel aan de Benchmark Communicatie! 

Afbeelding - Benchmark communicatie

De Benchmark Communicatie helpt u om stevig onderbouwde keuzes te maken en concrete acties te formuleren die leiden tot verbetering. Deelnemers gebruiken de uitkomsten en inzichten om de afdeling verder te professionaliseren, hun meerwaarde aantoonbaar te maken voor de directie en als bron voor het jaarplan.

Het onderzoek biedt u een kwalitatieve en kwantitatieve vergelijking met communicatieafdelingen bij andere overheden en publieke organisaties. Zo ontdekt u op welke vlakken zich verschillen voordoen en waarom. Ook krijgt u inzicht in actuele trends en hoe communicatieafdelingen elders daarop (willen) anticiperen.

Resultaat

Na deelname weet u:

  • welke kerntaken bij afdelingen belegd zijn en welke taken worden uitbesteed
  • wat de omvang van afdelingen is en hoe groot specifieke communicatiedisciplines zijn (woordvoering, communicatieadvies, redactie, social media etc.)
  • hoe de besturing en inrichting van communicatieafdelingen eruitzien, wat de mate van centralisatie is
  • welke salarissen gebruikelijk zijn voor communicatieafdelingen bij publieke organisaties, ook per functieniveau
  • wat de totale kosten van een communicatieafdeling en hoe die zijn opgebouwd
  • wat de belangrijkste trends en hoe andere communicatieafdelingen daarop (willen) inspelen.
Werkwijze

Benchmark communicatie

Wij vergelijken uw communicatieafdeling altijd met de meest passende referentiegroep. Dit zijn bijvoorbeeld organisaties uit dezelfde sector, met dezelfde kerntaken of van een soortgelijke omvang. U vult de benchmarkvragenlijst online in. Indien gewenst, ondersteunen wij u daarbij. Op basis van de door u aangeleverde gegevens stellen wij een conceptvergelijking op. Deze bespreken wij met u in een persoonlijk (digitaal) gesprek. Na validatie en duiding van de uitkomsten ontvangt u een individuele rapportage. Hierin leest u op welke punten uw communicatieafdeling verschilt van de referentiegroep en waarom. Ook biedt de rapportage inzicht in de meest actuele trends en krijgt u aanbevelingen om de positie van uw communicatieafdeling te versterken.

Onze meerwaarde

Waarom Berenschot?

  • Benchmarken zit diep in het DNA van Berenschot.
  • Berenschot Benchmark Instituut staat voor alle kennis en expertise van afgelopen tachtig jaar.
  • Omvangrijke benchmarkdatabase met ruim 2.500 organisaties uit tientallen sectoren.
  • State-of-the art analyses en technieken.
  • Objectief, betrouwbaar en onderbouwd.
  • Uw anonimiteit is gewaarborgd.
  • Benchmark in overeenstemming met vigerende privacywetgeving.
Investering

Wat betaalt u voor deze benchmark?

De kosten van deelname aan de Benchmark Communicatie bedragen € 8.500.

Inschrijven

Schrijf u in voor deze benchmark

{{$index + 1}}. {{step.Title}}
{{step.Title}}
{{option.Title}}
{{option.Description}}
{{option.Price | formatPrice}}
Totaalprijs nog niet bekend Totaalprijs {{totalPrice() | formatPrice}} Alle bedragen zijn excl. 21% btw Alle bedragen zijn excl. 5% toeslag