NextGen hrm en talentmanagement | Berenschot

Platform talentmanagement

NextGen hrm

Slimmer en eerlijker talentmanagement met een datagedreven hr-platform. Vertaal hr-data naar concrete oplossingen en een beter begrip van potentieel verloop en verzuim.
Afbeelding - NextGen hrm

Mensgericht talentmanagement met
datagedreven inzichten

Met ons platform verrijkt u klassieke hrm-data met gegevens over bijvoorbeeld skills, prestaties en tevredenheid van individuen en teams. Onze duiding stelt u in staat actiegerichte aanbevelingen en betere inschattingen te maken. Zo kunt u sneller bijsturen waar nodig om medewerkers persoonlijker te helpen en potentieel verzuim of uitval beter inzichtelijk maken. 

Meer weten?

Stuur een vraag of bel ons direct.

Wat we bieden

Vijf modules voor slimmer talentmanagement

Inzetbaar los van elkaar of in samenhang. Voor beter inzicht in talent, verloop en verzuim.

1. Talent Risk Tracker: inschatting (potentieel) verloop of verzuim 

Heeft u de juiste mensen op het juiste moment op de juiste plaats om de huidige én toekomstige groei of kwaliteit van uw teams en organisatie te continueren? Deze module biedt data en duiding over bijvoorbeeld benodigde en ontbrekende skills en helpt met het inschatten van de impact van vertrek, uitval of achterblijvende ontwikkeling bij bepaalde groepen. Zo verkleint u personeelsrisico's en kunt u de juiste mensen langer behouden. 

2. Skills-based organiseren: inzicht in aanwezige en benodigde kwaliteiten

Wat hebben uw medewerkers in huis en wat hebben ze nodig om mee te groeien met de organisatie? Met deze module hebt u de huidige en gewenste skills binnen uw organisatie, uw team en medewerkers helder in beeld. U ontdekt eventuele lacunes, waar noodzakelijke of verwachte ontwikkeling wel of niet plaatsvindt en kunt tijdig anticiperen op veranderingen. Deze doorlopende monitoring helpt u het volle potentieel van ieder talent te benutten en waar nodig tijdig bij te sturen.

3. Perform & Develop: objectief inzicht in ontwikkeling, bijdrage en impact 

Deze module stelt u in staat om de status en ontwikkeling in de bijdrage en impact van uw medewerkers beter te monitoren en te evalueren in de dagelijkse praktijk. Op basis van doorlopende, objectieve feedback van medewerkers kunt u de juiste begeleiding bieden en concrete actiepunten aanreiken voor verbeteringen op korte termijn. Inzichten op team -en organisatieniveau geven u de mogelijkheid om tijdig onvoorziene lacunes te identificeren en gerichte interventies te ondernemen om deze snel op te vullen.  

4. Belonen: weten wat medewerkers echt waarderen 

Aan de hand van deze module krijgt een medewerker helder zicht op zijn huidige salaris, salarisgroei en eventuele bonus. Daarnaast kunt u inzichtelijk maken wat medewerkers belangrijk vinden en hoe zij het huidige aanbod ervaren. Het beloningspakket bestaat immers uit meer dan alleen loon: groeimogelijkheden, vakantiedagen, pensioen en andere secundaire voorwaarden. Door te meten wat medewerkers echt waarderen, kunt u transparant communiceren over uw keuzes, uw beloftes waarmaken en verloop helpen voorkomen.  

5. Employee Listening (MTO 2.0): realtime feedback van medewerkers 

Hiermee krijgt u doorlopend inzicht in de pieken en dalen in de medewerkersbeleving op belangrijke momenten. Bijvoorbeeld tijdens de eerste 90 dagen, een eerste beoordeling of gebeurtenissen in het privéleven van medewerkers. Door deze inzichten goed te analyseren, helder in context te plaatsen en te koppelen aan andere hr-data en bronnen, kunt u verantwoord en gericht inspelen op opvallende signalen. 

Unieke waarde

Waarom Berenschot?

Gefundeerd hr-advies – nu slimmer en sneller met een datagedreven hr-platform. Dankzij 85 jaar ervaring met hr-strategie, -beleid en -instrumenten vertalen we data naar direct toepasbare inzichten en bewezen oplossingen voor duurzaam talentmanagememt.  

  • 150 hr-experts, strategen en adviseurs.  
  • Samenwerkingen met ontwikkelaars van hr-software en innovatieve instrumenten.  
  • Meer dan 850 medewerkersonderzoeken, metingen en data-analyses uitgevoerd voor klanten.