Digitaal aanmelden assessments | Berenschot nieuws

Digitaal aanmelden assessments

Nieuws
Digitaal aanmelden assessments

Deel dit nieuwsartikel

Datum

31 januari 2023

Leestijd

2 minuten

Om onze dienstverlening klantvriendelijker en efficiënter te maken verloopt het aanmeldproces voor een assessment voortaan digitaal. Dit maakt het aanmelden van een assessment niet alleen een stuk makkelijker, maar ook een stuk veiliger. We voldoen hiermee aan de laatste wet- en regelgeving rondom het verwerken van persoonsgegevens (AVG).

Voordelen van digitaal aanmelden op een rij

Het digitale aanmeldproces brengt een aantal voordelen met zich mee. 

  • Vaste contactpersonen kunnen toegang krijgen tot het klantportaal via een eigen account. Dit heeft als voordeel dat een aantal gegevens op het formulier automatisch ingevuld wordt.
  • Nadat een assessment is aangemeld, kunnen deelnemers zelf online hun afspraak voor een assessment inplannen.
  • De contactpersoon die het assessment aanvraagt, ontvangt automatisch een afspraakbevestiging als de deelnemer is ingepland. 
  • Aanmelden verloopt via een link: geen gedoe meer met het invullen, via e-mail versturen en apart opslaan van formulieren in Word. 
  • Het proces voldoet aan de laatste wet- en regelgeving rondom het verwerken van persoonsgegevens (AVG). 

Het aanmelden van een assessment

Het digitale aanmeldformulier is zowel binnen als buiten het klantportaal van Berenschot te vinden.

Aanmelden binnen het klantportaal
Het digitale aanmeldformulier vindt u op het online klantportaal https://klant.berenschot.nl/, door in te loggen met de inloggegevens die u via ons secretariaat hebt ontvangen.

Extra voordelen
Meldt u een assessment aan via het klantportaal? Dan is het aanmelden van een assessment nog eenvoudiger:
• Een aantal gegevens op het formulier wordt automatisch ingevuld.
• U kunt het formulier voor een ander invullen. Vult u als hr-­assistent bijvoorbeeld het formulier in voor een hr-adviseur, kies dan de optie ‘voor collega’ in plaats van
‘mezelf’.

Aanmelden buiten het klantportaal
Het aanmeldformulier buiten het klantportaal is te vinden via deze link: https://klant.berenschot.nl/aanmaken­formulierprs/aanmelden­assessment

Aandachtspunten

Houdt u bij het invullen van het formulier rekening met de volgende punten: 

  • Vul bij contactpersoon de gegevens in van degene met wie de psycholoog contact opneemt voor de intake van het assessment.
  • Indien relevant kunt u een tweede contactpersoon invullen.
  • In verband met de AVG kan voortaan slechts één contactpersoon binnen uw organisatie het rapport ontvangen.
  • Bijlagen zoals functiebeschrijvingen zijn uit veiligheidsoverwegingen alleen als pdf te uploaden.
  • Eventuele bijzonderheden/opmerkingen rond het aangevraagde assessment kunt u aangeven in het daarvoor bestemde veld. Denk aan aandachtspunten voor de kandidaten of bijzonderheden rondom de assessmentprocedure.

Deelnemers plannen zelf assessment in

Nadat een assessment is aangemeld, kunnen deelnemers zelf hun assessment plannen.

  • Deelnemers ontvangen een mail met daarin een uitnodiging om het assessment in te plannen.
  • Zij kunnen zelf een wachtwoord aanmaken om in te loggen in het klantportaal.
  • Vervolgens kunnen deelnemers uit een aantal data kiezen die vallen binnen de door u aangegeven termijn.
  • Ons secretariaat houdt bij het vrijgeven van plekken rekening met adviseurs die betrokken zijn bij uw organisatie.

Bevestiging

Nadat de deelnemer het assessment heeft ingepland, ontvangt de contactpersoon die het assessment heeft aangevraagd een afspraakbevestiging. De contactpersoon weet dus precies
wanneer het assessment plaatsvindt.

Vragen?

Heeft u vragen over het digitale aanmeldproces van assessments? Neem dan gerust contact met ons via 030-291 68 42 of aeno@berenschot.nl. Wij helpen u graag verder.

Gerelateerd

Meer weten?

Blijf op de hoogte met onze laatste inzichten

Meld u aan voor onze nieuwsbrief