Martine Boer heeft de overstap gemaakt naar het team strategische communicatie en positionering van organisatieadviesbureau Berenschot. Zij gaat opdrachtgevers helpen bij vraagstukken op het gebied van strategische communicatie, positionering, crisismanagement en reputatie.
Boer brengt een schat aan ervaring mee, zowel op uitvoerend, adviserend als leidinggevend gebied, opgedaan in diverse sectoren binnen de overheid en het bedrijfsleven. Zo werkte ze als persvoorlichter en communicatie-expert bij communicatief ingewikkelde trajecten als Project Betuweroute en de vaccinatie van jonge meisjes tegen baarmoederhalskanker, in crisissituaties als Het Hofnarretje, de Mexicaanse griep en de vluchtelingenopvang, en rond uiteenlopende maatschappelijke onderwerpen waaronder verhoging van de alcoholleeftijd en de nieuwe Omgevingswet.
De afgelopen tien jaar gaf Boer als manager corporate communicatie leiding aan communicatieprofessionals in allerlei disciplines: van strategisch advies tot social media en redactie. Voor haar overstap werkte zij bij Hogeschool Utrecht als manager corporate affairs, met de focus op positionering en profilering van onderwijs en onderzoek zowel intern als bij stakeholders.
Daarvoor vervulde Boer als manager corporate communicatie en public affairs een leidinggevende functie binnen de preventieve zorg en crisismanagement bij GGD GHOR Nederland.
Floris Bannink, managing director openbaar bestuur bij Berenschot: “Met Martine halen we iemand binnen die haar sporen heeft verdiend op strategisch communicatiegebied binnen zowel de zorg als het onderwijs. Een mooie aanvulling op ons team.”