Als junior adviseur houd ik mij bezig met de strategische positionering van publieke organisaties die ieder te maken hebben met de grote opgaven waar Nederland en/of de EU nu voor staan. Opgaven die niet alleen vragen om een andere beleidsvorm, maar ook om een aanpak die écht begrepen en gedragen wordt door een samenleving.
De opdrachten die ik uitvoer variëren daardoor van het opzetten van strategisch communicatieadvies tot het geven van crisiscommunicatietrainingen. Door mijn achtergrond in communicatiewetenschap en publiek beleid te combineren, weet ik complexe vraagstukken op zowel de inhoud als de vorm scherp te beoordelen. Deze kritische houding gaat echter altijd gepaard met een gezonde dosis enthousiasme plus een gepaste hoeveelheid creativiteit, om op die manier tot verrassende resultaten te kunnen komen.
In Nederland hebben alle kinderen en jongeren die leer- en kwalificatieplichtig zijn, recht op goed onderwijs. Ook nieuwkomers. Nieuwkomers zijn niet-Nederlandse kinderen of studenten die nog maar kort in Nederland verblijven en de taal daardoor onvoldoende beheersen om per direct door te stromen naar een reguliere klas.
De term strategische positionering en het thema warmtetransitie worden niet vaak in één adem genoemd. Echter, tijdens de oprichting van het Gelders Warmte Infra Bedrijf, ontstond bij de Provincie Gelderland, Firan en Oost NL de behoefte aan een doorvertaling van het businessplan naar een stevige positionering in de huidige concurrerende energiemarkt. Berenschot is gevraagd om voor het nieuwe warmtebedrijf een passend positionerings- en profileringsplan op te stellen dat in lijn is met de visies van de drie moederbedrijven.