Het evalueren van incidenten is noodzakelijk om er lering uit te kunnen trekken. Toch liggen crisis evaluaties nog altijd gevoelig binnen organisaties. Dit komt doordat:
Wij snappen deze zorg en helpen u bij het evalueren van crises. Dat doen we vanuit onze objectieve en onafhankelijke positie waarbij wij rekening houden met mogelijke gevoeligheid binnen uw organisatie.
Bij onze incidenten- en calamiteitenevaluaties maken we onderscheid tussen feiten en percepties van betrokkenen. Zonder verwijten te maken, evalueren we waarom het gegaan is zoals het gegaan is. En hoe u van het incident kunt leren.
Wij ondersteunen u ook tijdens actuele crisissituaties door middel van observatie, het geven van feedback en het evalueren van het crisisbeheersings- en besluitvormingsproces. Hierbij draaien onze adviseurs mee in de crisisorganisatie, zodat u tijdens een crisissituatie al kunt bijsturen.
Is uw organisatie nog niet crisisbestendig en zoekt u direct hulp? Wij bieden hands-on ondersteuning op het gebied van leiding en coördinatie, het maken van scenario’s, crisiscommunicatie en informatiemanagement. Dit doen wij zowel op afstand als op locatie.